شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

سیدنی‌: در حالی که تصور می‌شود خمیازه کشیدن فقط نشانه خستگی و خواب‌آلودگی است، پژوهشگران به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که خمیازه کشیدن می‌تواند نشانه‌ای از احساس همدردی باشد.

به گفته آنها، خمیازه کشیدن با احساس همدردی در ارتباط است و هرچه شخص احساس همدردی بیشتری داشته باشد، تعداد خمیازه‌هایش هم بیشتر خواهد بود. خمیازه کشیدن به دیگران هم سرایت می‌کند و در صورتی که شما هم با مشاهده فردی در حال خمیازه کشیدن، دچار خمیازه شدید به احتمال بسیار زیاد حس همدردی در شما هم قوی است. البته پژوهش‌های بیشتر در این زمینه ادامه دارد. 

کندن بینی در دعوا

نیوجرسی: با وجود اینکه جریمه سنگینی برای آسیب رساندن به اعضای بدن دیگران در نظر گرفته شده است اما هر از گاهی اخباری در این مورد به گوش می‌رسد. برای نمونه چندی پیش کنده شدن گوش یک ورزشکار در جریان مسابقه بوکس سر و صدای زیادی به راه انداخت و این اواخر هم یک جوان در جریان مشاجره با دوستش، بخشی از بینی او را کند.

ماجرا از این قرار بود که آنها در رستوران به جر و بحث با هم پرداختند و ادامه دعوا به سرویس بهداشتی رستوران کشید. از آنجایی که کسی نبود تا جلوی آنها را بگیرد، آنها به شدت یکدیگر را کتک زدند و در همین حال قسمتی از بینی دوست کوچک‌تر کنده شد.

البته در نهایت پلیس وارد عمل شد و آنها را از هم جدا کرد. گفتنی است پسر جوانی که بینی دوستش را کنده است به پرداخت 5 میلیون دلار جریمه محکوم شده و برای مدتی هم زندانی خواهد شد.

مغز ترسو

لندن: آیا می‌دانستید که حتی شنیدن موسیقی فیلم‌های ترسناک بدون اینکه ذهنیتی در مورد خود فیلم وجود داشته باشد، موجب پدید آمدن احساس رعب و وحشت می‌شود؟ به گفته دانشمندان، در صورتی که با چشم‌های بسته به این موسیقی‌ها گوش بدهیم، قسمت‌هایی از مغز که  با احساس ترس در ارتباط هستند، فعال شده و موجب می‌شود که مغز احساس ترس را به همه بدن مخابره کند.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که بسته بودن چشم‌ها در میزان استرس و ترس تاثیر زیادی دارد و این احساس را تقویت می‌کند. برای نمونه شنیدن همان موسیقی با چشم‌های باز در مقایسه با زمانی که چشم فرد بسته است،‌تاثیر بیشتری بر ایجاد احساس ترس خواهد داشت.

به همین دلیل توصیه می‌‌شود که از خوابیدن کودکان در مقابل تلویزیون جلوگیری شود چون برخی صدا‌ها و موسیقی‌‌ها، مغز آنها را دچار ترس می‌کند.

گروگان گرفتن همسر

مادرید: مردی که همسرش را گروگان گرفته بود پس از چند ساعت دستگیر شد. این مرد 35 ساله وارد فروشگاهی شد که همسرش در آن مشغول به کار بود و از مدیر فروشگاه خواست که بدون معطلی هرچه پول در صندوق دارد به او بدهد، اما مدیر فروشگاه از این کار خودداری کرد و قصد داشت آژیر خطر را به صدا در آورد که ناگهان این مرد همسرش را به گروگان گرفت.

در آغاز نه تنها خود این زن بلکه مدیر فروشگاه هم گمان نمی‌کرد گروگانگیری واقعی باشد اما این مرد برای نشان دادن جدیتش با یک چاقوی آشپزخانه که در فروشگاه وجود داشت دست همسرش را زخمی کرد.

او تهدید کرد در صورتی که پول درخواستی‌اش را دریافت نکند همسرش را خواهد کشت. در همین حال یکی از مشتریان با پلیس تماس گرفت و ماموران پس از مدتی تلاش توانستند این مرد را بدون اینکه آسیب بیشتری به همسرش بزند دستگیر کنند.

کد خبر 97701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز